Music.Knows.No.Limit

.This is the haven for you to express yourselves in a rhythmic way, say what you couldn't say, using music as a tool to tell the story of yours.
.No matter the language, no matter the genre, any song or any melody that means anything or everything to you, music that are often forsaken from the radio, but awesome as hell, and wicked as heaven.
.Something unique, something different, something that makes your heart skips a beat, for all the music in the world that crosses boundaries, share it here, and share it all, let music tell us how you feel within.
.You can post it in terms of video, music code, lyrics widget, or simply paste the lyrics, or in any other forms to let it known.It can be anything, it can simply be a melody without lyrics, or a song without a rhythm[meaning you wrote it yourself], music is in your heart, not what you hear.
.If you could, write down what it makes you feel, or the story of yours that are connected to the music, or the inspiration that comes with it. And lastly, anyone from anywhere, is welcome to join.

Wednesday 17 June 2009

一个人。逃离

一个人失忆。薛凯琪


你要旅行 我还不能去 你不开心
我还是不是原因 总不确定
我还能够靠你多近 两个人 翻来覆去
你的简讯 是一般的语气 你的关心
都有些小心翼翼 还爱着你 我要怎么才能适应
两个人 只剩朋友关系
就让我一个人失忆 消失在你的世界里
就当我任性 不懂体谅你
让我 躲在角落安静的放空着呼吸
就算 我知道你也不愿意 消失在我的世界里
可是我不能 再自然看你
装做 两个人 什么都没有发生 一个人失忆


此刻,我真的这么认为,我想也没有比这首歌把我想说的表达得更好吧,只是从头到尾,确确实实,是我们彼此一个人的回忆,你跟我的版本都是不一样的,我们都是彼此故事里的男女主角,不同的配角,不同的故事,同样的一本书...



Yi Ge Ren Jiu Hao 一個人就好 - Jade Liu Li Yang 劉力揚

一个人就好。刘力扬


挤满了欢笑
太不适合 眼泪凑热闹
快跑 快寻找 无人的转角
不优雅时候 一个人最好
说退就退潮
我松开手 回忆却没放掉
未来 不来了 地球 继续绕
躲回温暖的梦 我一个人就好

为什麽 越相信谁能依靠
越换来 又一次灵魂寂寥
有没有永远 再不会让心绝望的解药
如果说 越踏出世界一脚
越不能 保留住天真微笑
那从今以後 我一个人过 就很好
很平静地跳
只是寂寞 潜伏像海啸
突然某一秒 偷袭我眼角
眼泪自己擦掉 我一个人很好

难道一个人就不能快乐吗?

为什么一定要别人让我们快乐呢?

为什么不试着去做别人的快乐天使呢?



Tao Li 逃离 - Ah Du Du Cheng Yi

逃离。阿杜


回忆 从前
感觉 好远
逃离 终点 还是那天
我沉默不语 你就像过去
叫人不敢卷恋
转眼 我头也不回
没说再见

太阳在天边 汗水流成线
早已忘了眼泪
那些 以为的未来
能不能实现

选择逃避 谁错谁对
是否还是那么绝对
谁又能为我解开
心中迷惑

给我真情的拥抱
但别问我好不好
我们早习惯沉默
相依靠 到老

给我真情的围绕
我知道我忘不掉
就算再逃也要追到
天荒 地老


如果能逃离这一切,那该多好,可是那是我要的吗?让你开心的未必是你想要的,你想要的却未必能让你开心,选择由自己决定...


PS。这三首歌对我来说都很有意识,如果难过的话,听了眼泪肯定流出来,可是我并不难过,只是还不懂得快乐。

No comments:

Post a Comment

Sense.Of.Music